Záradékolt társasházi alaprajz, és dokumentáció készítése:

Társasházak esetében a következőkre van szükségünk:

  • jogerős építési engedély (lepecsételt scannelt) példánya az alaprajzzal, helységlistával együtt, (a helyszínen nem végzünk ellenőrző mérést, mert ha az engedélytől bármilyen eltérést tapasztalunk, az csak az építési engedély módosításával vezethető át.) Ha bejegyzett társasházról van szó, az alapító okirat másolatára.
  • ha hozzáférhető, a tervező által készített vektoros állomány (DWG, DXF) formátumban. Ha ez nem áll rendelkezésre, akkor az alaprajz megfelelően méretezett papíranyaga szüksége, mert ezt kell felszerkesztenünk.
  • alapító okirat, vagy tervezet aláírt példánya (scannelve)
  • készítő ügyvéd elérhetőségei
  • postacím
  • szintenkénti magasság (általában a terven szerepel)

Tapasztalatunk szerint a feldolgozás során derül ki, hogy a fenti iratok nem pontosan fedik egymást, illetve a helység területek (század négyzetméterre), megnevezések nem pontosak.

Eltérés esetén az építési engedély (ami a használatbavételivel meg kell egyezzen) a mérvadó, tehát az abban szereplő értékek kerülnek feltüntetésre.

A földhivatal műszaki Osztálya felé ezt az anyagot leadjuk, és az általuk lepecsételt alaprajzokat adjuk át Önöknek további ügyintézésre. A területszámítási eltérések kezelése Földhivatalonként eltér.

3 dolognak századnégyzetméterre, helység megnevezésre, közös helységekre, és albetétre egyezni kell ahhoz, hogy a földhivatal bejegyezze a társasházat:

  • alapító okirat
  • építési/használatbavételi engedély
  • alaprajz

Parcella Geodéziai és Méréstechnikai Kft.
  2100 Gödöllő, Rómer Flóris u. 9.
  +36 30 9 34 35 36
  Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

  47° 34' 57.4787"
          19° 22' 18.54514"

  EOV: 674 400, 248 800"